=

Tilpasning av Zendesk Support

Sist endret 2023-10-26
Stem her
  -  

Spørsmål

Hvordan tilpasses Zendesk


Svar

Denne informasjonen registreres etter at SmartCall er installert på din PC.

OBS! Klikk-og-ring /click-to-call er foreløpig ikke tilgjengelig i Zendesk fordi de ikke støtter standard TEL URL-protokoll, men du kan merke nummer og benytte (Ctrl+F9).
Klikk-og-ring fungerer i alle andre programmer som støtter med og uten TEL URL protokoll.

  1. Finn din Zendesk URi (adresse)
    1. Logg som vanlig på Zendesk
    2. Se adresselinje i nettleser når du pålogget Zendesk
    3. Kopier din unike URi adresse (uten HTTPS). Eksempel merket i gult under.
      Merk adressen, og trykk CTRL-C eller bruk høyre museknapp for å kopiere. 
  2. Trykk SmartCall ikon ved systemområdet på skjermen (ved klokken)
  3. Velg CRM integrasjon (fane for Zendesk skal åpne automatisk)
    1. Skriv eller lim inn (CTRL+V) din Uri adresse i feltet "Organization URI"
    2. Velg hvordan samtaler skal håndteres, og hva som skal åpnes ved innkommende samtaler
      Samtale med kontakt: Åpne kontaktkort, Åpne Selskapskort, Åpne kontaktkort + selskapskort)
  4. Tillatt integrasjon med Nettsoft SmartCall
    Når SmartCall åpner Zendesk første gang blir du bedt om å tillatte integrasjon med Nettsoft SmartCall.
    OBS! Tillatelsen gis for alle på samme Zendesk konto.

Bilde fra SmartCall innstillinger

 

Powered by SuperOffice