Tilpasning av Zendesk Support
Sist endret 2023-10-26
Stem her
-
Spørsmål
Hvordan tilpasses Zendesk
Svar
Denne informasjonen registreres etter at SmartCall er installert på din PC.
OBS! Klikk-og-ring /click-to-call er foreløpig ikke tilgjengelig i Zendesk fordi de ikke støtter standard TEL URL-protokoll, men du kan merke nummer og benytte (Ctrl+F9).
Klikk-og-ring fungerer i alle andre programmer som støtter med og uten TEL URL protokoll.
- Finn din Zendesk URi (adresse)
- Logg som vanlig på Zendesk
- Se adresselinje i nettleser når du pålogget Zendesk
- Kopier din unike URi adresse (uten HTTPS). Eksempel merket i gult under.
Merk adressen, og trykk CTRL-C eller bruk høyre museknapp for å kopiere.
- Trykk SmartCall ikon ved systemområdet på skjermen (ved klokken)
- Velg CRM integrasjon (fane for Zendesk skal åpne automatisk)
- Skriv eller lim inn (CTRL+V) din Uri adresse i feltet "Organization URI"
- Velg hvordan samtaler skal håndteres, og hva som skal åpnes ved innkommende samtaler
Samtale med kontakt: Åpne kontaktkort, Åpne Selskapskort, Åpne kontaktkort + selskapskort)
- Tillatt integrasjon med Nettsoft SmartCall
Når SmartCall åpner Zendesk første gang blir du bedt om å tillatte integrasjon med Nettsoft SmartCall.
OBS! Tillatelsen gis for alle på samme Zendesk konto.
Bilde fra SmartCall innstillinger