=

Administrasjon av unntak (aktive/inaktive brukere)

Sist endret 2022-03-22
Stem her
  -  

Spørsmål

Hvordan administrere unntak fra TMPC


Svar

Administrasjon av unntak fra tjenesten (aktive/inaktive brukere)

Dette avsnittet gjelder kun for overføring av Teams status til bedriftsnettet, og ikke for mobilstatus i Teams.

Dersom du ønsker å administrere unntak eller brukere fra TMPC-tjenesten kan du organisere brukere i MS365 grupper som du oppretter med navnene som vist under.
Dersom alle brukere/ansatte skal benytte TMPC-tjenesten behøver du ikke opprette noen grupper. 

NB! Gruppenavnet må skrives korrekt som anvist under. Ved oppretting av grupper velger du MS365 Groups, ikke Security Groups.
Vi anbefaler at du kopierer navnet og limer det inn i MS365 gruppen du oppretter for å unngå skrivefeil

Gruppenavn

  • Nettsoft TMPC
  • Her kan du registrere brukere som skal benytte TMPC-tjenesten
    Denne gruppen benyttes normalt dersom det er en mindre antall Teams brukere som skal være en del av TMPC tjenesten.
    Du skal ikke opprette både "Nettsoft TMPC" og "Nettsoft TMPC Unntak" !
  • Nettsoft TMPC Unntak
    Her kan du registrere brukere som IKKE skal benytte TMPC-tjenesten
    Denne gruppen benyttes normalt dersom flesteparten skal ha TMPC tjenesten, men noen (få) brukere skal unntas fra tjenesten.
    Du skal ikke opprette både "Nettsoft TMPC" og "Nettsoft TMPC Unntak" !
  • Nettsoft TMPC Unntak I telefonen
    Her kan du registrere brukere som IKKE ønsker å overføre Teams status "I telefon" til bedriftsnettet
  • Nettsoft TMPC Unntak Ikke forstyrr
    Her kan du registrere brukere som IKKE ønsker å overføre Teams status "Ikke forstyrr" til bedriftsnettet
  • Nettsoft TMPC Unntak Opptatt
    Her kan du registrere brukere som IKKE ønsker å overføre Teams status "Opptatt" til bedriftsnettet
Powered by SuperOffice