Administrasjon av unntak (aktive/inaktive brukere)
Sist endret 2022-03-22
Stem her
-
Spørsmål
Hvordan administrere unntak fra TMPC
Svar
Administrasjon av unntak fra tjenesten (aktive/inaktive brukere)
Dette avsnittet gjelder kun for overføring av Teams status til bedriftsnettet, og ikke for mobilstatus i Teams.
Dersom du ønsker å administrere unntak eller brukere fra TMPC-tjenesten kan du organisere brukere i MS365 grupper som du oppretter med navnene som vist under.
Dersom alle brukere/ansatte skal benytte TMPC-tjenesten behøver du ikke opprette noen grupper.
NB! Gruppenavnet må skrives korrekt som anvist under. Ved oppretting av grupper velger du MS365 Groups, ikke Security Groups.
Vi anbefaler at du kopierer navnet og limer det inn i MS365 gruppen du oppretter for å unngå skrivefeil
Gruppenavn
- Nettsoft TMPC
- Her kan du registrere brukere som skal benytte TMPC-tjenesten
Denne gruppen benyttes normalt dersom det er en mindre antall Teams brukere som skal være en del av TMPC tjenesten.
Du skal ikke opprette både "Nettsoft TMPC" og "Nettsoft TMPC Unntak" ! - Nettsoft TMPC Unntak
Her kan du registrere brukere som IKKE skal benytte TMPC-tjenesten
Denne gruppen benyttes normalt dersom flesteparten skal ha TMPC tjenesten, men noen (få) brukere skal unntas fra tjenesten.
Du skal ikke opprette både "Nettsoft TMPC" og "Nettsoft TMPC Unntak" ! - Nettsoft TMPC Unntak I telefonen
Her kan du registrere brukere som IKKE ønsker å overføre Teams status "I telefon" til bedriftsnettet - Nettsoft TMPC Unntak Ikke forstyrr
Her kan du registrere brukere som IKKE ønsker å overføre Teams status "Ikke forstyrr" til bedriftsnettet - Nettsoft TMPC Unntak Opptatt
Her kan du registrere brukere som IKKE ønsker å overføre Teams status "Opptatt" til bedriftsnettet