Systemkrav og forutsetninger
Spørsmål
SmartCall systemkrav og forutsetninger
Svar
Støttede Bedriftsnett operatører
SmartCall benytter godkjente bedriftsnett API-er mot følgende operatører:
- Unifon
- Nortel
- Phonero
- Telia
- Telenor¹ (begrenset)
- SmartCall er som standard integrert for alle Unifon, Nortel og Telenor¹ kunder
- Phonero/Telia kunder må bestille Standard Bedriftsnett API fra Kundeservice
Telefoner og oppslag
SmartCall gir oppslag på både innkommende direktesamtaler og kø-samtaler, uavhengig av hvilken type telefon/svarsted brukeren benytter.
SmartCall brukers telefonnummer må være aktiv abonnement i bedriftsnettet.
- Mobiltelefoner (alle typer og merker)
- GSM bordtelefoner
- Tale i Teams
- IP-bordapparater
- IP-softphones
Programvare/Installasjon
- SmartCall er en 32-bit programvare som kan kjøre i Windows 32-bit og 64-bit miljøer, inkludert VDI/Terminal/Citrix
- SmartCall er godkjent som ekstern programvare av Microsoft
- Dataplass ca 50MB (avhengig av CRM-system)
- Minneforbruk per bruker ca 25MB
- Bruker må ha administrative rettigheter for installasjon og oppdateringer på lokal PC, eller administrator/IT-ansvarlig må utføre installasjonen
- Standard installasjon og oppdateringer tar ca. ett minutt per PC (kan også rulles ut/deployes i nettverk)
- Antivirussystem må tillatte nedlastning og installasjon av eksterne apper
- Https: 443 for oppslag mot 1881 og SmartCall lisensadmin
MAC
- SmartCall for MAC er under utvikling. Forventes lansert Q2/24.
STANDARD SMARTCALL FUNKSJONER MED ULIKE OPERATØRER
SmartCall gir oppslag på både innkommende direktesamtaler og kø-samtaler, uavhengig av hvilken type telefon/svarsted brukeren benytter.
¹ Telenor valgte i 2022 å avvikle noen av sine API-tjenester, men har tilrettelagt for en ny, men begrenset integrasjon med SmartCall ved å benytte Telenor Mitt MBN/Sentralbord. Les mer her
Den nye tjenesten støtter oppslag i CRM/kundesystemer ved innkommende telefonsamtaler, men annen funksjonalitet som klikk for å ringe (click-to-call) og logging av samtaler er ikke tilgjengelig.
² Støtter foreløpig kun oppslag ved bruk av mobil, og mobil one-number i Teams (Tale i Teams). Oppslag på direktesamtaler til Teams nr. (for brukere uten mobil) er foreløpig ikke støttet.
STØTTEDE CRM/KUNDESYSTEMER
Trykk på navnet for å lese om funksjonalitet
- Krever abonnement på SuperOffice CRM og/eller SuperOffice Service (alle abo. pakker støttes)
- Ved første SmartCall installasjon må bruker være en administrativ bruker (brukernivå 0-null) for å godkjenne SmartCall integrasjonen for resten av bedriften.
- Krever abonnement på Lime CRM
- Krever API tilgang fra Lime (Kontakt Lime)
- Bruker Microsoft Graph API for kommunikasjon med Dynamics
- Støtter bruk av MFA
- Krever godkjenning av Nettsoft App, for API-nøkkel (utføres i Azure av IT-ansvarlig/leverandør, eller Nettsoft)
- Krever tilgang på API (Kontakt Salesforce)
- Salesforce har fire lisenstyper.
- Starter, har ikke API. (må minimum oppgraderes til Professional)
- Professional har hvis man betaler $25 ekstra/mnd.
- Enterprise og Unlimited har API inkludert.
- API er inkludert
- API er inkludert
Web URL Oppslag
- Krever at websystemet støtter søk i URL med bruk av telefonnummer. Les mer her