=

Systemkrav og forutsetninger

Sist endret 2023-10-26
Stem her
  -  

Spørsmål

SmartCall systemkrav og forutsetninger


Svar

 

Støttede Bedriftsnett operatører

SmartCall benytter godkjente bedriftsnett API-er mot følgende operatører:

  • Unifon
  • Nortel
  • Phonero
  • Telia
  • Telenor¹ (begrenset)

 

  • SmartCall er som standard integrert for alle Unifon, Nortel og Telenor¹ kunder 
  • Phonero/Telia kunder må bestille Standard Bedriftsnett API fra Kundeservice

Telefoner og oppslag

SmartCall gir oppslag på både innkommende direktesamtaler og kø-samtaler, uavhengig av hvilken type telefon/svarsted brukeren benytter.
SmartCall brukers telefonnummer må være aktiv abonnement i bedriftsnettet.

  • Mobiltelefoner (alle typer og merker)
  • GSM bordtelefoner
  • Tale i Teams
  • IP-bordapparater
  • IP-softphones

Programvare/Installasjon

  • SmartCall er en 32-bit programvare som kan kjøre i Windows 32-bit og 64-bit miljøer, inkludert VDI/Terminal/Citrix
  • SmartCall er godkjent som ekstern programvare av Microsoft
  • Dataplass ca 50MB (avhengig av CRM-system)
  • Minneforbruk per bruker ca 25MB
  • Bruker må ha administrative rettigheter for installasjon og oppdateringer på lokal PC, eller administrator/IT-ansvarlig må utføre installasjonen
  • Standard installasjon og oppdateringer tar ca. ett minutt per PC (kan også rulles ut/deployes i nettverk)
  • Antivirussystem må tillatte nedlastning og installasjon av eksterne apper
  • Https: 443 for oppslag mot 1881 og SmartCall lisensadmin

MAC

  • SmartCall for MAC er under utvikling. Forventes lansert Q2/24.

STANDARD SMARTCALL FUNKSJONER MED ULIKE OPERATØRER

SmartCall gir oppslag på både innkommende direktesamtaler og kø-samtaler, uavhengig av hvilken type telefon/svarsted brukeren benytter.

¹ Telenor valgte i 2022 å avvikle noen av sine API-tjenester, men har tilrettelagt for en ny, men begrenset integrasjon med SmartCall ved å benytte Telenor Mitt MBN/Sentralbord. Les mer her
Den nye tjenesten støtter oppslag i CRM/kundesystemer ved innkommende telefonsamtaler, men annen funksjonalitet som klikk for å ringe (click-to-call) og logging av samtaler er ikke tilgjengelig. 


² Støtter foreløpig kun oppslag ved bruk av mobil, og mobil one-number i Teams (Tale i Teams). Oppslag på direktesamtaler til Teams nr. (for brukere uten mobil) er foreløpig ikke støttet. 

 

STØTTEDE CRM/KUNDESYSTEMER

Trykk på navnet for å lese om funksjonalitet

SuperOffice Online

  • Krever abonnement på SuperOffice CRM og/eller SuperOffice Service (alle abo. pakker støttes)
  • Ved første SmartCall installasjon må bruker være en administrativ bruker (brukernivå 0-null) for å godkjenne SmartCall integrasjonen for resten av bedriften.

Lime CRM 

  • Krever abonnement på Lime CRM
  • Krever API tilgang fra Lime (Kontakt Lime)

Dynamics CRM / Legal365 

  • Bruker Microsoft Graph API for kommunikasjon med Dynamics
  • Støtter bruk av MFA
  • Krever godkjenning av Nettsoft App, for API-nøkkel (utføres i Azure av IT-ansvarlig/leverandør, eller Nettsoft)

Salesforce

  • Krever tilgang på API (Kontakt Salesforce)
  • Salesforce har fire lisenstyper.
    • Starter, har ikke API. (må minimum oppgraderes til Professional)
    • Professional har hvis man betaler $25 ekstra/mnd.
    • Enterprise og Unlimited har API inkludert.

HubSpot

  • API er inkludert

Zendesk Support/Service

  • API er inkludert

Web URL Oppslag

  • Krever at websystemet støtter søk i URL med bruk av telefonnummer. Les mer her

 

Powered by SuperOffice