=

Informasjon for bedrifter uten telefoni i Teams

Sist endret 2022-03-22
Stem her
  -  

Spørsmål

Hvordan sette opp TMPC for bedrifter uten telefoni i Teams


Svar

Bedrifter som benytter telefoni i Teams (fastnett og/eller mobil one-number) kan iverksettes TMPC-tjenesten uten spesielle tilpasninger, så lenge fastnett telefonnummer i Teams er registert på aktiv brukerkonto i bedriftsnettet. 
Dersom det kun er ønskelig å benytte funksjon for overføring av mobilstatus til Teams, er det nok at mobilnummer er registert på brukerkonto i MS365.

 

Overoverføring av Teams-status til bedriftsnettet for bedrifter UTEN telefoni i Teams:

 

  • For bedrifter uten telefoni i Teams, kreves det at det registreres fastnett nummer på aktuelle brukere i MBN.
    Dette skyldes at Telenor kun støtter statusoverføring (push) mot et fastnett nummer i MBN, og ikke direkte mot brukerens mobilnummer. 
  • Det er kun Nettsoft som kan bestille nummerserie for bruk i TMPC-tjenesten fordi den må knyttes knyttes mot en virtuell terminal hos Nettsoft.
    Telefonnumrene trenger ikke å brukes til noe annet enn til TMPC, og vil være passive i MBN. Det har ingen betydning hvilket telefonnummer som tildeles brukeren i MBN. 
  • Telefonnummer fra Telenor koster kr 3,20 per stk. per bruker måned, og leveres kun i serie á 10 nr. Faktureres av Telenor på eksisterende MBN avtale.
  • Etter at numrene er levert fra Nettsoft, må de tildeles brukere av MBN admin, en Telenor forhandler, eller av Nettsoft (mot vederlag).
  • Det har ingen betydning hvilket telefonnummer som tildeles brukeren i MBN, og det er ikke nødvendig å registrere telefonnumrene på brukeren i Teams så lenge disse kontoene allerede er registrert med et mobilnummer.
Powered by SuperOffice