SmartCall installasjonsveiledning
Nettsoft SmartCall Vilkår og Bestilling.pdf
Kom i gang med SmartCall
SmartCall Setup for SuperOffice Online
SmartCall Setup Standard
Sist endret 2023-05-26
Stem her
-
Spørsmål
Hvordan installere Nettsoft SmartCall
Svar
Installere på enkeltstående maskiner
(Ta kontakt dersom du planlegger utrulling av SmartCall i nettverk eller via VDI/Citrix)
- Last ned SmartCall setup-program fra lenke med binders øverst i denne artikkelen.
Dersom du bruker SuperOffice må du velge Setup-versjon for SuperOffice. For alle andre, velg Setup-Standard.- Setup-filen lastes normalt ned til mappen Nedlastinger på din PC.
- Dersom du har mottatt lisensnøkkel i filen "lisense.ini", lagrer du denne i samme mappe som SmartCall setup-filen.
- Dobbeltklikk på setup-filen for å starte installasjon
Du må ha administratorrettigheter på din PC for å kunne installere SmartCall, eller IT-ansvarlig/leverandør må gjøre det for deg.
- Velg "Installer med standard innstillinger". Det er normalt ikke nødvendig å endre på noe.
- Velg "Installer med standard innstillinger". Det er normalt ikke nødvendig å endre på noe.
- Når SmartCall er installert, vil du avhengig av CRM-integrasjon og bedriftsnett operatør få beskjed om å logge på disse tjenestene
- Benytter du SuperOffice er det viktig at første som logger inn i SuperOffice er en SO-administrator (Brukernivå-0), og aktiverer SmartCall Integrasjonen for alle brukere.
- Benytter du Telenor Mobilt Bedriftsnett må du utføre "Tilpasse SmartCall til Telenor MBN"
- CRM-integrasjon
Ta kontakt for avtale om oppsett av CRM-integrasjon. Dette er inkludert i etableringskostnaden.
Dersom du vil tilpasse CRM-oppsettet selv, finner du dette ved å klikke på SmartCall ikon ved klokken (eller under pilen som viser skjulte ikoner på oppgavelinjen) og velg "Innstillinger" - "CRM-integrasjon"
- Aktivere klikk for å ringe (click to call)
Etter installasjon må du Aktivere Klikk for å ringe (click to call), slik at du kan starte telefonsamtaler fra ditt CRM-system og alle andre programmer på din PC
OBS! Denne funksjonen er ikke tilgjengelig for Telenor kunder, da Telenor har avviklet den.
- Vi anbefaler at du leser "Kom i gang med SmartCall", slik at du lettere kan forstå hvordan SmartCall benyttes. Distribuer gjerne lenken til andre SmartCall brukere.
Installere SmartCall på flere maskiner
Installasjon på flere maskiner anbefales utført etter at du har testet installasjonen på én maskin. For å forenkle installasjonen for andre, bør du opprette en mappe på en felles plassering hvor du lagrer SmartCall Setup-fil og lisens.ini-fil. I tillegg kan du eksportere innstillingene fra første installasjon, og lagre disse i samme mappe. Dette finner du i SmartCall menyen Innstillinger - Overføring.
Support
Trenger du hjelp kan du chatte med oss på support.nettsoft.no, sende e-post til support@nettsoft.no eller ring 22881919.