=

SmartCall endringslogg

Sist endret 2023-07-26
Stem her
  -  

Spørsmål

SmartCall Endringslogg


Svar

Du kan kontrollere hvilken versjon du kjører ved å klikke på SmartCall ikonet i systemfeltet, og deretter velge Hjelp og Om.

  • 3.10.32
    • Dynamics Legal365 : Mulighet for automatisk timeføring
    • Mulighet for å laste ned oppdatering fra menyen
  • 3.10.31
    • Dynamics Legal365 : Timepris i timeføring
  • 3.10.30
    • Dynamics Legal365 : Oppslag fra anropsliste
  • 3.10.29
    • Dynamics Lega365 : Mulighet for å opprette timeføringer
  • 3.10.28
    • Mulighet for web url oppslag i SuperOffice onprem utgave og kan velge oppslag ved treff eller uansett
  • 3.10.27
    • Mulighet for web url oppslag i SuperOffice Online utgave
  • 3.10.26
    • Endring i funksjonalitet for Dynamics Legal365
  • 3.10.25
    • Ny funksjonalitet for Dynamics Legal365
  • 3.10.24
    • Endret på DPI skaleringsfunksjonalitet pga problemer dersom hadde annen skjermskalering enn 100%
  • 3.10.23
    • Dynamics: Kan opprette samtalelogg inkl samtalelengde
  • 3.10.22
    • SuperOffice Online: Data hang igjen, viste feil firma når det er flere treff og et treff var uten firmanavn
    • SuperOffice Online: Feil oppslag dersom man valgte å gjøre oppslag på person uten firma og man hadde valgt at det var firmakort som skulle vises
  • 3.10.21
    • Lagret ikke portnummer for Telenor MBN hvis man ikke også gjorde andre endringer samtidig i innstillinger
  • 3.10.20
    • Mulighet for å flytte oppslagsvindu manuelt
  • 3.10.19
    • Oppslagsvindu flyttet 10 punkter opp hvis Windows 11 er detektert
    • Katalogsøk: Deaktivert meny for oppslag på brreg for resultater uten orgnummer
  • 3.10.18
    • Unifon: Henter nummer automatisk og knapp for ny pålogging
  • 3.10.17
    • Håndtering av køanrop i Unifon hvis dobbeltnummerløsning
  • 3.10.16
    • Håndtering av køanrop i Unifon
  • 3.10.15
    • Ignorering av doble events fra Unifon
    • Hvis firmanavn og personnavn fra CRM er identisk vises bare ett navn
  • 3.10.14
    • SuperOffice: Feilmeldinger ved lagring av innstillinger hvis man ikke hadde hentet korrekt info om aktivitetstyper
  • 3.10.13
    • Lime: Mulighet for å velge om/når samtalelogg skal opprettes
  • 3.10.12
    • Endring Lime, kundekort ble ikke åpnet korrekt
  • 3.10.11
    • Spesialendring for kunde
  • 3.10.10
    • Div rettelser på Unifon
  • 3.10.9
    • Rettet køvisning for Telenor MBN
  • 3.10.8
    • Justering på innstiller - mobilnr
  • 3.10.7
    • Div rettelser på Unifon
  • 3.10.6
    • Telenor Mitt Mbn overstyrte Unifon
    • Fjernet infobokser ved oppstart første gang
  • 3.10.5
    • Telenor Mitt Mbn oppsett er standard for Telenor
  • 3.10.4
    • SuperOffice Online aktivitetstype ble ikke lagret korrekt i innstillinger
  • 3.10.3
    • Feil i onprem og webservice utgave av SuperOffice, komplikasjon pga ny Online versjone
  • 3.10.2
    • Endret Unifon Url fra preproduduksjon til produksjon
  • 3.10.1
    • Tatt bort Mitt MBN C2C beskjed hvis man har Teams
  • 3.10.0
    • Ny løsning for Telenor med Telenor Mitt MBN
  • 3.9.14
    • Unifon v1
  • 3.9.13
    • Spesialendring for kunde
  • 3.9.12
    • Dynamics AppId/Secret ble ikke overført til ini fil
  • 3.9.11
    • Viste boks med teksten 2 hvis mobilnr/passord ikke stemte
    • Lime logg ble opprettet dobbelt for MbnUserApi kunder
  • 3.9.10
    • Phonero: Fikk ikke endret mobilnummer
  • 3.9.9
    • Ny Dynamics innlogging (MFA)
  • 3.9.8
    • SuperOffice Oppslagsfeil: 'Verdien er enten for stor eller for liten for en Int16'
    • Bruker norsk datoformat internt uansett format på pc
  • 3.9.7
    • Feilmelding når man prøvde å endre telefonnummer
    • ny loginmetode for SuperOffice
  • 3.9.6
    • midlertidig deaktivert PIN for Phoneronummer
  • 3.9.5
    • Feil på samtalelogg nr 70 (uten betydning for brukeren men ble markert i loggen)
  • 3.9.4
    • Feil hvis busylight var aktivert uten at den var tilkoblet
  • 3.9.3
    • SuperOffice Online: Mulighet for å vise "Vår kontakt"
  • 3.9.2
    • Manglende data fra 1881 ga av og til feil ved 1881 katalogsøk
  • 3.9.1
    • Tatt bort valg for mobilstatusvindu i UserApi utgaven
    • Userapi sync anropsliste ga doble oppføringer av køsamtaler i enkelte situasjoner
  • 3.9.0
    • Tatt bort utløpsdato
  • 3.8.13
    • Fikk Telenor feilmelding i Telia/Phonero versjon
  • 3.8.11
    • Fjernet bluetooth integrasjon
  • 3.8.10
    • SuperOffice: Lagt til valg for servicemodul og tatt bort servicemodulvalg hvis den ikke er aktivert
    • Telenor: Forbedret håndtering og reconnect dersom forbindelsen har vært nede
  • 3.8.9
    • Hvis user API og feil innlogging: Programmet ble avsluttet før man får rettet login
  • 3.8.8
    • Phonero: Sender ny subscription forespørsel etter at linjen har vært frakoblet
  • 3.8.7
    • Telenor: Nytt forsøk på ny login etter 5 min etter loginproblemer
  • 3.8.6
    • SuperOffice: Mulighet for automatisk opprettelse av ny sak i servicemodulen
    • SuperOffice: Meny på SO ikonet for åpning av ulike vinduer
  • 3.8.5
    • Lukket ikke toast/popup korrekt
  • 3.8.4
    • Rettet noen feil med oppdatering av samtalelogg fra MBN
  • 3.8.3
    • Mulighet for Dynamics tilkobling med App Id
  • 3.8.2
    • Lime: Deaktiverer søk på mobilephone på firma hvis vi får feilmelding på oppslag
    • Synk av samtalelogg med MBN User API
  • 3.8.1
    • Ny auto oppdateringsrutine via nett
    • Signering av alle exe filer
  • 3.07e
    • Feil på søk hvis vi fikk mer enn 5 treff i CRM
    • Synk av samtalelogg med MBN User API
    • Advarsel for kunder med User Api hvis Api ikke er aktivt på brukeren
    • SuperOffice: Mulighet for å velge type aktivitet når den opprettes ved inn/ut samtale
    • SuperOffice Online : Ved personsamtale åpnet den personkortet selv om det ikke var valgt under innstillinger
  • 3.07a
    • lisensutløp endret fra 01.02.2022 til 01.08.2022
    • Exception Message(1a): P16  Den eksterne serveren returnerte feilen (598) Unknown. (Telenor ved avslutning)
    • Spurte feilaktig om Telenor credentials i Telia/Phonero utgaven
  • 3.06n
    • Ny versjon mot Dynamics, OAuth 2.0 autentisering
    • Lagt til søk på mobilePhone for Dynamics
    • Telenor feilmelding fordi API ikke ble nullstilt hvis Phonero/Telia og api brukernavn hadde lengde 11 (samme lengde som Telenor bruker)
    • Lime notatvindu hang i enkelte tilfeller
    • problem med busylight aktivering/deaktivering, var aktivert uten at det var valgt
    • Katalogsøk opprett i CRM - hentet ikke alltid opp info fra katalogsøket
    • SuperOffice oppslag feilet hvis det var en person uten tilhørende firma
  • 3.06e
    • Lime: Kan velge hvilke telefonnumre vi skal søke på ved oppslag. Default er alle
    • Katalogsøk, klikker på kopier telefonnummer menyvalget, gikk til SMS
    • Katalogsøk, menyvalg for å kopiere nummer ble ikke aktivt for personer, bare firmaer
    • Lime kundekort oppslag : ble feil når nummer inneholdt landskode +47
  • 3.06d
    • Mulighet for CallerId på Phonero/Telia c2c
    • Lime: Gjør også oppslag på Firma.Mobile
    • Telia/Phonero: Fikk feilmelding når nettforbindelsen hadde droppout
    • fjerner +47 ved C2C Phonero/Telia siden de ikke håndterer + i landskode
  • 3.05x
    • SuperOffice online autentisering, viser lite vindu som beskjed samt at login vindu ikke kommer i bakgrunnen
    • Forbedret funksjonalitet i 1881 katalogsøk, opprette firma uten telefonnummer
    • Busylight integrasjon
  • 3.05v
    • Liten endring for Lime/click2call, tidspunkt for aktivering av event for å registrere samtalelengde
    • Dersom man hadde feil passord med UserApi ble bare programmet avsluttet, man fikk ikke endret passord.
  • 3.05t
    • Endret litt på utgående via Teams så boksen etter click to call lukkes når samtalen er ferdig
    • Opprette firma i anropslogg og katalogsøk åpnet firmakort i vanlig SO CRM selv om man hadde aktivert Servicemodulen
  • 3.05p
    • Lime: Kobling mot limeuser/bruker samt at logg viser brukernavnet
    • SuperOffice Windows klient, problem med å åpne personkortet, funksjon utdatert i klienten, benyttet ny funksjon
  • 3.05m
    • Lime: Mulighet for å oppdater duration/samtaletid når samtale avsluttes, mulighet for å skille på innkommende og utgående samtaler og notatvindu kommer opp.
    • SuperOffice online: mulighet for å åpne servicemodul samt kunne velge hvilke SO vinduer som skal åpnes
    • MBN utgående: Pga bug hos Telenor åpnes samtalevinduet også ved samtaler initiert gjennom SmartCall, feks med Click To Call. Åpner CRM vindu hvis angitt.
    • Mulighet for å sette inn X på MBN passord hvis man ikke har passord. Kan da ikke bruke C2C og UserAPI
    • feil ved lagring av notat på Lime klient dersom notatet inneholdt linjeskift
  • 3.05k
    • Hvis opptatt i MBN er aktivert uten annen løpende status stoppet oppdatering etter 5 statusendringer
    • Støtte for Phonero/Telia køanrop
    • Støtte for SuperOffice lastbalansering med url online2.superoffice.com
    • Støtte for SuperOffice Online avvikende koder for inn/utgående samtaler
    • Weburl : Mulighet for å overføre personnavn og firmanavn
  • 3.05
    • Støtte for Telenor USER-API (tillegg til STATUS-API)
    • Støtte for Telia og Phonero API
    • Mindre designendringer
    • Bedre håndtering dersom SmartCall startes uten fungerende nettforbindelse
    • Feilrettinger
  •  3.04f
    • Mulighet for omstart av SmartCall i menyen. Feks hvis noe ikke fungerte i oppstart pga manglende nett tilgang
    • Tilpasset SuperOffice 8.5.7185
  • 3.04e
    • Pga feil i ny SuperOffice Windows versjon fikk man ikke åpnet vindu for ny telefonsamtale.
  • 3.04c
    • Noen korrigeringer for MBN User API
  • 3.04a
    • Fjernet +47 fra anropsliste
    • Når man tester om passord/mobilnr er korrekt hos Telenor får man en mer beskrivende feilmelding hvis det er feil
  • 3.04
    • Klikk i første kolonne i 1881 søkevindu ga feilmelding
    • Dersom flere CRM treff i SuperOffice viser den inntil 3 treff i vinduet
    • Ved anrop til MBN kø og dobbeltanrop ble det to oppslag
    • Samtalelogg ble ikke lagret korrekt og avsluttet ikke korrekt
    • Mulighet for justering av 1881 vindusposisjon og sjekk på skalering skjerm for korrekt posisjon
    • Bare advarsel en gang for skype brukere som ikke klarer å logge på i MBN. MBN blir deretter deaktivert.
    • Integrasjon mot Lime CRM
    • Integrasjon mot Microsoft Dynamics CRM
    • Bedre håndtering uppercase/lowercase import SmartCall innstillinger.ini
    • Endret på SuperOffice søk for å håndtere databaser der man ikke har rettigheter til alle personer/firmaer
    • Kryptering av SuperOffice passord i loggfil
    • Forbedret håndtering av landskode +47 ved weboppslag
    • Mulighet for MBN User API
    • Ved feil på tilkoblinger vises flere utropstegn i systemtray
    • I enkelte tilfeller ble det feil oppslag mot CRM fra samtaleloggen
  • 3.03
    • Undersøker om Windows OS støtter 4K skjermoppløsning for å unngå feilmelding på Windows 7 maskiner
    • Rettet feilmelding i innstillinger: «Ugyldig indeks -2»
  • 3.02
    • Endret på innlesing av lisensfil ved første oppstart for å unngå å måtte starte SmartCall på nytt for korrekt lisens.
    • Bedre feilmeldnger ved Bluetooth problemer
  •  3.01
    • Støtte for 64bit Skype for Business
    • Bedre kontroll på landsnummerprefiks ved click-to-call
  •  3.0
    • Støtte for operatøruavhengig Bluetooth mobil kommunikasjon
    • Støtte for integrasjon med SuperOffice Online – Se App Store
    • Nye Online hjelp og hjelpetekster – https://www.nettsoft.no/smartcall-support/
    • Støtte for 4K skjermer
    • Ny SmartCall logo
    • Click to Call med Microsoft Teams (klikk og ring med hurtigtast)
  •  2.52
    • Funksjon for å sende SMS via Telenor «Mine meldinger»
  • 2.15
    • Feilrettinger
    • Tilpasset ny 1881 database
  • 2.09 (Publisert 29. september 2016)
    • Feilrettinger
    • Ny funksjon for å sende ut meldinger til SmartCall brukere fra SmartCall ikon-meny
    • Forbedring av CRM integrasjon
  • Versjon 2.08
    • Lagt til ikon/bilde i oppslagsvindu ved bruk av CRM/ERP integrasjon
  • Versjon 2.07
Powered by SuperOffice