SmartCall endringslogg
Sist endret 2023-07-26
Stem her
-
Spørsmål
SmartCall Endringslogg
Svar
Du kan kontrollere hvilken versjon du kjører ved å klikke på SmartCall ikonet i systemfeltet, og deretter velge Hjelp og Om.
- 3.10.32
- Dynamics Legal365 : Mulighet for automatisk timeføring
- Mulighet for å laste ned oppdatering fra menyen
- 3.10.31
- Dynamics Legal365 : Timepris i timeføring
- 3.10.30
- Dynamics Legal365 : Oppslag fra anropsliste
- 3.10.29
- Dynamics Lega365 : Mulighet for å opprette timeføringer
- 3.10.28
- Mulighet for web url oppslag i SuperOffice onprem utgave og kan velge oppslag ved treff eller uansett
- 3.10.27
- Mulighet for web url oppslag i SuperOffice Online utgave
- 3.10.26
- Endring i funksjonalitet for Dynamics Legal365
- 3.10.25
- Ny funksjonalitet for Dynamics Legal365
- 3.10.24
- Endret på DPI skaleringsfunksjonalitet pga problemer dersom hadde annen skjermskalering enn 100%
- 3.10.23
- Dynamics: Kan opprette samtalelogg inkl samtalelengde
- 3.10.22
- SuperOffice Online: Data hang igjen, viste feil firma når det er flere treff og et treff var uten firmanavn
- SuperOffice Online: Feil oppslag dersom man valgte å gjøre oppslag på person uten firma og man hadde valgt at det var firmakort som skulle vises
- 3.10.21
- Lagret ikke portnummer for Telenor MBN hvis man ikke også gjorde andre endringer samtidig i innstillinger
- 3.10.20
- Mulighet for å flytte oppslagsvindu manuelt
- 3.10.19
- Oppslagsvindu flyttet 10 punkter opp hvis Windows 11 er detektert
- Katalogsøk: Deaktivert meny for oppslag på brreg for resultater uten orgnummer
- 3.10.18
- Unifon: Henter nummer automatisk og knapp for ny pålogging
- 3.10.17
- Håndtering av køanrop i Unifon hvis dobbeltnummerløsning
- 3.10.16
- Håndtering av køanrop i Unifon
- 3.10.15
- Ignorering av doble events fra Unifon
- Hvis firmanavn og personnavn fra CRM er identisk vises bare ett navn
- 3.10.14
- SuperOffice: Feilmeldinger ved lagring av innstillinger hvis man ikke hadde hentet korrekt info om aktivitetstyper
- 3.10.13
- Lime: Mulighet for å velge om/når samtalelogg skal opprettes
- 3.10.12
- Endring Lime, kundekort ble ikke åpnet korrekt
- 3.10.11
- Spesialendring for kunde
- 3.10.10
- Div rettelser på Unifon
- 3.10.9
- Rettet køvisning for Telenor MBN
- 3.10.8
- Justering på innstiller - mobilnr
- 3.10.7
- Div rettelser på Unifon
- 3.10.6
- Telenor Mitt Mbn overstyrte Unifon
- Fjernet infobokser ved oppstart første gang
- 3.10.5
- Telenor Mitt Mbn oppsett er standard for Telenor
- 3.10.4
- SuperOffice Online aktivitetstype ble ikke lagret korrekt i innstillinger
- 3.10.3
- Feil i onprem og webservice utgave av SuperOffice, komplikasjon pga ny Online versjone
- 3.10.2
- Endret Unifon Url fra preproduduksjon til produksjon
- 3.10.1
- Tatt bort Mitt MBN C2C beskjed hvis man har Teams
- 3.10.0
- Ny løsning for Telenor med Telenor Mitt MBN
- 3.9.14
- Unifon v1
- 3.9.13
- Spesialendring for kunde
- 3.9.12
- Dynamics AppId/Secret ble ikke overført til ini fil
- 3.9.11
- Viste boks med teksten 2 hvis mobilnr/passord ikke stemte
- Lime logg ble opprettet dobbelt for MbnUserApi kunder
- 3.9.10
- Phonero: Fikk ikke endret mobilnummer
- 3.9.9
- Ny Dynamics innlogging (MFA)
- 3.9.8
- SuperOffice Oppslagsfeil: 'Verdien er enten for stor eller for liten for en Int16'
- Bruker norsk datoformat internt uansett format på pc
- 3.9.7
- Feilmelding når man prøvde å endre telefonnummer
- ny loginmetode for SuperOffice
- 3.9.6
- midlertidig deaktivert PIN for Phoneronummer
- 3.9.5
- Feil på samtalelogg nr 70 (uten betydning for brukeren men ble markert i loggen)
- 3.9.4
- Feil hvis busylight var aktivert uten at den var tilkoblet
- 3.9.3
- SuperOffice Online: Mulighet for å vise "Vår kontakt"
- 3.9.2
- Manglende data fra 1881 ga av og til feil ved 1881 katalogsøk
- 3.9.1
- Tatt bort valg for mobilstatusvindu i UserApi utgaven
- Userapi sync anropsliste ga doble oppføringer av køsamtaler i enkelte situasjoner
- 3.9.0
- Tatt bort utløpsdato
- 3.8.13
- Fikk Telenor feilmelding i Telia/Phonero versjon
- 3.8.11
- Fjernet bluetooth integrasjon
- 3.8.10
- SuperOffice: Lagt til valg for servicemodul og tatt bort servicemodulvalg hvis den ikke er aktivert
- Telenor: Forbedret håndtering og reconnect dersom forbindelsen har vært nede
- 3.8.9
- Hvis user API og feil innlogging: Programmet ble avsluttet før man får rettet login
- 3.8.8
- Phonero: Sender ny subscription forespørsel etter at linjen har vært frakoblet
- 3.8.7
- Telenor: Nytt forsøk på ny login etter 5 min etter loginproblemer
- 3.8.6
- SuperOffice: Mulighet for automatisk opprettelse av ny sak i servicemodulen
- SuperOffice: Meny på SO ikonet for åpning av ulike vinduer
- 3.8.5
- Lukket ikke toast/popup korrekt
- 3.8.4
- Rettet noen feil med oppdatering av samtalelogg fra MBN
- 3.8.3
- Mulighet for Dynamics tilkobling med App Id
- 3.8.2
- Lime: Deaktiverer søk på mobilephone på firma hvis vi får feilmelding på oppslag
- Synk av samtalelogg med MBN User API
- 3.8.1
- Ny auto oppdateringsrutine via nett
- Signering av alle exe filer
- 3.07e
- Feil på søk hvis vi fikk mer enn 5 treff i CRM
- Synk av samtalelogg med MBN User API
- Advarsel for kunder med User Api hvis Api ikke er aktivt på brukeren
- SuperOffice: Mulighet for å velge type aktivitet når den opprettes ved inn/ut samtale
- SuperOffice Online : Ved personsamtale åpnet den personkortet selv om det ikke var valgt under innstillinger
- 3.07a
- lisensutløp endret fra 01.02.2022 til 01.08.2022
- Exception Message(1a): P16 Den eksterne serveren returnerte feilen (598) Unknown. (Telenor ved avslutning)
- Spurte feilaktig om Telenor credentials i Telia/Phonero utgaven
- 3.06n
- Ny versjon mot Dynamics, OAuth 2.0 autentisering
- Lagt til søk på mobilePhone for Dynamics
- Telenor feilmelding fordi API ikke ble nullstilt hvis Phonero/Telia og api brukernavn hadde lengde 11 (samme lengde som Telenor bruker)
- Lime notatvindu hang i enkelte tilfeller
- problem med busylight aktivering/deaktivering, var aktivert uten at det var valgt
- Katalogsøk opprett i CRM - hentet ikke alltid opp info fra katalogsøket
- SuperOffice oppslag feilet hvis det var en person uten tilhørende firma
- 3.06e
- Lime: Kan velge hvilke telefonnumre vi skal søke på ved oppslag. Default er alle
- Katalogsøk, klikker på kopier telefonnummer menyvalget, gikk til SMS
- Katalogsøk, menyvalg for å kopiere nummer ble ikke aktivt for personer, bare firmaer
- Lime kundekort oppslag : ble feil når nummer inneholdt landskode +47
- 3.06d
- Mulighet for CallerId på Phonero/Telia c2c
- Lime: Gjør også oppslag på Firma.Mobile
- Telia/Phonero: Fikk feilmelding når nettforbindelsen hadde droppout
- fjerner +47 ved C2C Phonero/Telia siden de ikke håndterer + i landskode
- 3.05x
- SuperOffice online autentisering, viser lite vindu som beskjed samt at login vindu ikke kommer i bakgrunnen
- Forbedret funksjonalitet i 1881 katalogsøk, opprette firma uten telefonnummer
- Busylight integrasjon
- 3.05v
- Liten endring for Lime/click2call, tidspunkt for aktivering av event for å registrere samtalelengde
- Dersom man hadde feil passord med UserApi ble bare programmet avsluttet, man fikk ikke endret passord.
- 3.05t
- Endret litt på utgående via Teams så boksen etter click to call lukkes når samtalen er ferdig
- Opprette firma i anropslogg og katalogsøk åpnet firmakort i vanlig SO CRM selv om man hadde aktivert Servicemodulen
- 3.05p
- Lime: Kobling mot limeuser/bruker samt at logg viser brukernavnet
- SuperOffice Windows klient, problem med å åpne personkortet, funksjon utdatert i klienten, benyttet ny funksjon
- 3.05m
- Lime: Mulighet for å oppdater duration/samtaletid når samtale avsluttes, mulighet for å skille på innkommende og utgående samtaler og notatvindu kommer opp.
- SuperOffice online: mulighet for å åpne servicemodul samt kunne velge hvilke SO vinduer som skal åpnes
- MBN utgående: Pga bug hos Telenor åpnes samtalevinduet også ved samtaler initiert gjennom SmartCall, feks med Click To Call. Åpner CRM vindu hvis angitt.
- Mulighet for å sette inn X på MBN passord hvis man ikke har passord. Kan da ikke bruke C2C og UserAPI
- feil ved lagring av notat på Lime klient dersom notatet inneholdt linjeskift
- 3.05k
- Hvis opptatt i MBN er aktivert uten annen løpende status stoppet oppdatering etter 5 statusendringer
- Støtte for Phonero/Telia køanrop
- Støtte for SuperOffice lastbalansering med url online2.superoffice.com
- Støtte for SuperOffice Online avvikende koder for inn/utgående samtaler
- Weburl : Mulighet for å overføre personnavn og firmanavn
- 3.05
- Støtte for Telenor USER-API (tillegg til STATUS-API)
- Støtte for Telia og Phonero API
- Mindre designendringer
- Bedre håndtering dersom SmartCall startes uten fungerende nettforbindelse
- Feilrettinger
- 3.04f
- Mulighet for omstart av SmartCall i menyen. Feks hvis noe ikke fungerte i oppstart pga manglende nett tilgang
- Tilpasset SuperOffice 8.5.7185
- 3.04e
- Pga feil i ny SuperOffice Windows versjon fikk man ikke åpnet vindu for ny telefonsamtale.
- 3.04c
- Noen korrigeringer for MBN User API
- 3.04a
- Fjernet +47 fra anropsliste
- Når man tester om passord/mobilnr er korrekt hos Telenor får man en mer beskrivende feilmelding hvis det er feil
- 3.04
- Klikk i første kolonne i 1881 søkevindu ga feilmelding
- Dersom flere CRM treff i SuperOffice viser den inntil 3 treff i vinduet
- Ved anrop til MBN kø og dobbeltanrop ble det to oppslag
- Samtalelogg ble ikke lagret korrekt og avsluttet ikke korrekt
- Mulighet for justering av 1881 vindusposisjon og sjekk på skalering skjerm for korrekt posisjon
- Bare advarsel en gang for skype brukere som ikke klarer å logge på i MBN. MBN blir deretter deaktivert.
- Integrasjon mot Lime CRM
- Integrasjon mot Microsoft Dynamics CRM
- Bedre håndtering uppercase/lowercase import SmartCall innstillinger.ini
- Endret på SuperOffice søk for å håndtere databaser der man ikke har rettigheter til alle personer/firmaer
- Kryptering av SuperOffice passord i loggfil
- Forbedret håndtering av landskode +47 ved weboppslag
- Mulighet for MBN User API
- Ved feil på tilkoblinger vises flere utropstegn i systemtray
- I enkelte tilfeller ble det feil oppslag mot CRM fra samtaleloggen
- 3.03
- Undersøker om Windows OS støtter 4K skjermoppløsning for å unngå feilmelding på Windows 7 maskiner
- Rettet feilmelding i innstillinger: «Ugyldig indeks -2»
- 3.02
- Endret på innlesing av lisensfil ved første oppstart for å unngå å måtte starte SmartCall på nytt for korrekt lisens.
- Bedre feilmeldnger ved Bluetooth problemer
- 3.01
- Støtte for 64bit Skype for Business
- Bedre kontroll på landsnummerprefiks ved click-to-call
- 3.0
- Støtte for operatøruavhengig Bluetooth mobil kommunikasjon
- Støtte for integrasjon med SuperOffice Online – Se App Store
- Nye Online hjelp og hjelpetekster – https://www.nettsoft.no/smartcall-support/
- Støtte for 4K skjermer
- Ny SmartCall logo
- Click to Call med Microsoft Teams (klikk og ring med hurtigtast)
- 2.52
- Funksjon for å sende SMS via Telenor «Mine meldinger»
- 2.15
- Feilrettinger
- Tilpasset ny 1881 database
- 2.09 (Publisert 29. september 2016)
- Feilrettinger
- Ny funksjon for å sende ut meldinger til SmartCall brukere fra SmartCall ikon-meny
- Forbedring av CRM integrasjon
- Versjon 2.08
- Lagt til ikon/bilde i oppslagsvindu ved bruk av CRM/ERP integrasjon
- Versjon 2.07