=
Topp SmartCall  
Search
Stikkord: SmartCall 

Kom i gang med SmartCall

Sist endret 2023-03-09
Stem her
  -  

Spørsmål

Hva er SmartCall, og hvordan bruker jeg det


Svar

 

Dette er SmartCall

 

SmartCall er en programvare som integrerer din mobil- eller Teams telefon med ditt CRM/kundesystem, slik at du kan jobbe enklere og spare tid i kundebehandlingen. 

 

OBS! SmartCall er ikke en egen telefonløsning, men en programvare som sørger for en trådløs over Internett kobling mellom din telefon i mobilt bedriftsnett og ulike CRM/kundesystemer ved hjelp av godkjente API-integrasjoner.

Tilgjengelig funksjonalitet er avhengig av hvilken bedriftsnett operatør og CRM-system som benyttes, og hvilken SmartCall funksjonalitet som er levert.

 

¹ Les tekniske forutsetninger

 

Formål og verdier

  • Raskere og bedre kundeservice
    Når kunder ringer vil SmartCall kunne åpne tilhørende kontaktinformasjon i ditt CRM/kundesystem, slik at du slipper å bruke tid på å søke, og kunden slipper å vente.
  • Jobb enklere med klikk og ring (click-to-call)
    Når du vil ringe kunder kan du trykke på telefonnummer for å starte samtaler, uten at du trenger å taste inn telefonnummeret på din telefon¹.
  • Smartere med Opplysningen 1881
    Med reklamefritt nummeroppslag fra 1881 vil du kunne se navnet på ukjente og potensielt nye kunder som ringer, slik at du kan prioritere dine samtaler.

 

Kom i gang med SmartCall

 

Viktige Innstillinger og tilpasninger

 

Flytte SmartCall oppslagsvindu (tost)

 

Dersom du ønsker at SmartCall oppslagsvindu skal vises et annet sted på PC-skjermen, kan du i en samtale flytte det ved å klikke og holde på den øverste sorte delen av oppslagsvinduet (headingen), og deretter bruke musen til å plassere det der du ønsker. 

 

Tilgang til funksjoner og innstillinger 

 

For å få tilgang til funksjoner og innstillinger i SmartCall, trykker du på SmartCall ikonet (1) i systemområdet/ved klokken på skjermen. 

  • Dersom du ikke ser SmartCall ikonet, klikker du på oppoverpilen (2) 
  • Når du ser SmartCall ikonett, klikker og holder du venstre museknapp på ikonet, og drar det ned på linjen ved siden av eller mellom de andre system-ikonene.

 

 

Slik bruker du SmartCall

  1. Ringe kunder/klienter (click-to-call) ¹
     
    • Du starter samtaler ved å klikke på telefonnummeret i ditt CRM/kundesystem (og alle andre programmer som støtter URL TEL).
    • Dersom du bruker mobiltelefon, vil du først bli oppringt av deg selv, før det ringer på det nummeret du klikket på¹. 
    • Dersom du bruker Teams med telefoni, bekrefter du nummeret du vil ringe i Teams¹
    • Når det ikke er mulig å klikke på telefonnummer, kan du i stedet merke nummeret og trykke CTRL+F9 på tastaturet. 
    • Hjelp og innstillinger:
      • Vi anbefaler at du bruker Microsoft Edge som standard nettleser, ettersom Edge tillater lagring av funksjon for Click-to-Call (Chrome varsler hver gang).
      • For at du skal kunne ringe med din mobil, eller med Teams ved hjelp av hurtigtast, må du ha aktivert "SmartCall klikk og ring" på din PC, og du må ha valgt funksjonalitet i SmartCall.
      • Artikkel om aktivering av klikk for å ringe i Windows
      • SmartCall Innstillinger > Klikk for å ringe > Aktiver "Klikk for å ringe med hurtigtast"
         
  2. Innkommende samtaler fra CRM-registrerte kontakter
     
    • Når CRM-registrerte kontakter ringer deg vil SmartCall oppslagsvindu (toast) på din PC-skjerm vise hvilken kontakt som ringer. Du vet at det er en registrert kontakt når ikonet for ditt CRM-system vises i SmartCall oppslagsvinduet.
    • Avhengig av dine innstillinger vil SmartCall kunne åpne kontaktinformasjonen i ditt CRM-system automatisk, eller når du trykker på CRM-ikonet i SmartCall oppslagsvinduet
    • SmartCall Innstillinger > CRM Integrasjon > Oppslagsvalg for innkommende samtaler
       
  3. Innkommende samtaler fra ukjente - Eksternt nummeroppslag fra Opplysningen 1881
     
    • Dersom du ved innkommende samtaler ser ikonet til Opplysningen 1881 i SmartCall oppslagsvinduet, betyr det at kontakten ikke er registrert i CRM-systemet, eller SmartCall ikke er fullt integrert i ditt CRM-system. 
    • Venstreklikk på 1881 ikonet vil sørge for å åpne nettsiden til 1881 i din nettleser, hvor du kan finne annen offentlig informasjon om den som ringer (Regnskapstall, Org.nr mv.)
    • Høyreklikk på 1881 ikonet dersom du ønsker å opprette kontakten i ditt CRM-system data fra 1881, slik at du slipper manuell registering (for støttede CRM-systemet).
    • Høyreklikk på 1881 ikonet dersom du ønsker å opprette kontakten i din Outlook adressebok.
       
  4. Reklamefrie søk etter personer og bedrifter med Katalogsøk 1881
     
    • Klikk på SmartCall ikon, og velg funksjonen "Katalogsøk 1881" for å søke etter personer og firmaer direkte i 1881 sin database.
    • Fra søkeresultatet kan du høyreklikke for å opprette personen eller firmaet i ditt CRM-system eller Outlook kontaktbok, og du kan hente frem mer informasjon fra Regnskapstall, Brønnøysund mm.
       
  5. Anropsliste
     
    • Klikk på SmartCall ikon, og velg funksjonen "Anropsliste" for å se dine utgående og innkommende telefonanrop ¹ via SmartCall
    • I anropslisten listen kan du høyreklikke for søke/opprette kontakten i CRM-systemet eller i din Outlook kontaktbok, få informasjon fra 1881, kopier nummer, ringe tilbake m.m.

 

Har du spørsmål eller problemer kan du kontakte oss på direktemelding nede til høyre, sende e-post til support@nettsoft.no eller ringe 22881919

 

Powered by SuperOffice