=

Driftsmeldinger eldre/logg

Sist endret 2023-02-08
Stem her
  -  

Spørsmål

Eldre driftsmeldinger


Svar

  • 08.02.23 08-00: Telenor har for tiden periodisk/tilfeldig feil på håndtering av IPT fasttelefonsamtaler. Dette kan føre til at samtaler ikke kommer gjennom eller at samtaler blit brutt. Telenor jobber med å løse problemet. Feilen ble rettet kl 13:50
  • 03.02.23-08:00
    Driftsstans i datasenteret. Alle tjenestene var operative igjen kl 11:00.
  • 01.06.21-09:30 Det er for øyeblikket problemer med linjen til Telenor, slik at brukere ikke får ringt med Teams. Feilen ligger hos Telenor. Vi jobber med å få informasjon om rettetid. Feilen rettet kl 12.
  • 270521-0800: Telenor rapporterer om problemer med innlogging i MBN for enkelte brukere. Dette påvirker våre tjenester SmartCall, Teams status og Kalender Push. Rettetid er ikke oppgitt. Ny informasjon kl 12 - Rettet kl 12
  • 15.oktober 2020 kl 08:00:  - RETTET 10:30 Feil på Cisco ruteren til Telenor i vårt datasenter
  • Telenor telefoni i Teams er for øyeblikket ute av drift. Vi jobber med å undersøke saken. Ny meldingen kommer innen kl 10  280920 kl 10:20 - RETTET KL 17:30
  • Det er problemer i Telenors nettverk som forårsaker at samtaler ikke blir koblet, eller at de blir brutt. Telenor jobber med feilsøking. Rettetid er ikke mottatt
  • 03.02: Kl 15:30 Microsoft har for øyeblikket problemer med Microsoft Teams. Vi har ingen informasjon om rettetid foreløpig. Problem løst ila kvelden
  • 310519 kl 11:00 Midlertidig driftstans på Simcom plattform. Rettet 11:18
  • 250319 kl 1130: Våre telefonitjenester er operative igjen. Kunder med SmartCall kan oppleve treghet i nummeroppslag fra 1881 og fra SuperOffice en periode fremover.
  • 250319 kl 0945: Vi opplever feil med Internett-forbindelsen, som er utenfor vår kontroll. Vi undersøker saken og kommer tilbake med info så snart vi vet hvor problemet ligger. Følg denne siden for oppdateringer.
  • kl 1052: Feilen er lokalisert til Broadnet, som også ruter Internett trafikk for flere operatører og leverandører: https://www.broadnet.no/kundeservice/driftsmeldinger/#content
    Vi forsøker å få svar på rettetid. Oppdatering er forventet innen kl 11:42
  • kl 1126: Broadnet har funnet feilen. Rettinger pågår.  

27/11/18 Lukkes: Varsling fra Telenor. Feil på IPT og mobil 4G tale.
Kunder kan oppleve at anropoppsett på IPT og Mobil 4G tale kan feile.
Feilen ble rettet 16:55.

 

Fra Telenor 15.46 Kunder kan oppleve at anropoppsett på IPT og Mobil 4G tale kan feile.Feilsøking pågår.Ny oppdatering kommer kl: 18:15 Varsling sendt fra Storkunde Feilmottak 15:40, 27.11.2018

Nettsoft varsling: 27/11/18 kl 15:30 Vi opplever feil på Telenor trunk, som påvirker Skype og Teams-brukere. Vi undersøker saken. Venter feilmelding fra Telenor.


21.11.18.2018 kl 09:30 Feil på IPT hos Telenor. Feilen rettet kl 11:20

  • 05.09.18 - 09:30 Feilen er rettet
    05.09.18 - 06:30: Rapport fra Powertech/Dataguard forteller at det var full driftsstans i datasenteret pga batteribrann, og UPSer som feilet. Ettersom første melding gikk ut på at det kun var en DNS feil tok det ekstra lang tid å starte systemene igjen. Les mer her: https://www.powertech.no/driftsmelding/1328/

     


    05.09.18 Kl 07:00 DRIFTSSTANS. Kunder opplever å ikke få logget på SfB eller å kunne ringe. Vi undersøker saken. Ny melding kl 08:00

  • 01.02.17: Kl 11:40
    Vi opplevde mellom kl 11:30 og 11:40 feil på linjen hos Telenor IPT som påvirker kunder med Simcom eller Skype for Business løsninger. Vi har ikke mottatt feilrapport fra Telenor. IPT ser nå ut til å fungere.
  • 06/12: Telenor hadde problemer med sin MBN plattform, som bl.a. forårsaket at MBN sentralbord, mobil status og kalender push ikke fungerte. Feilen er rettet.
  • 21.11.2016 kl 14:10: Telenor ser ut til å fungere igjen, men vi venter noen minutter til før vi friskmelder. Vi har ikke fått tilbakemelding fra Telenor om årsaken ennå.

    http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5832f2ac5152f75b2e74a6dc

    21.11.2016 kl 13:30
    NETTSOFT KRITISK DRIFTVARSLING: Telenor har for øyeblikket problemer på sin IPT plattform. Vi undersøker saken, og venter rettetid.

    28.10.2016 kl 0900:
    Kunder opplevde tidlig fredag morgen (fra kl 0546) at de ikke hadde tilgang til vår Simcom og SmartSkype plattformer. Problemet skyldes at strømmen var borte i hele datasenteret, @-senteret i Oslo. Dette til tross for både backup og aggregater. Vi har foreløpig ikke mottatt rapport fra Dataguard, som drifter dette. Det er første gang på 7 år at dette har skjedd.

    Vi har jobbet med problemet siden 0700, og fordi problemet var så omfattende for hele datasenteret måtte vi selv reise dit og starte opp maskinvaren. Dette må også gjøres i en bestemt rekkefølge, noe som er årsaken til at det tok litt tid.

    Vi kan dessverre ikke annet å beklage det inntrufne.

  • 10.10.2016: kl 08:00 Simcom. Enkelte oppleve å ikke ha tilgang admin/sentralbord. Feilen er rette kr 11:00.
  • 26.9.2016 kl 08:00 Simcom problemer med oppmelding av IP-apparater skyldes at kundenettverk ikke hadde slått av SIP ALG i brannmur Se denne linken
  • 9.september kl 1015: Vår linjeleverandør hadde feil på sentralt utstyr som forhindret kunder tilgang til Skype4b og Simcom i ca 3minutter.
  • 12.mai kl 0900: Det er rapporter feil på TDC linjer som forårsaker at samtaler på Simcom UCP plattform blir brutt etter ca 30 sekunder. Se info boks om driftsmeldinger for oppdatert status.
  • 20.mars 2015 kl 0900: Telenor rapporterer om felles feil på IPT-plattformen, noe som forårsaker at brukere ikke kan motta eller ringe samtaler innenfor Telenor. Samtaler til andre operatører fungerer. Venter på informasjon om rettetid. Rettet kl 10.15
  • 09.03.2015 kl 08.30: Det er registrert problemer med samtaletrafikk over Telenor IPT. Feilen ble rettet kl. 08:55.
  • 09.02.2015 kl 09:45: Vi registrerer problemer med samtaletrafikk over Telenor IPT, og jobber med å rette feilen.
  • 28.10.2016 kl.0900:
  • Vi opplever problemer med IPT som følge av en fellesfeil hos Telenor. Forventet rettetid av Telenor er satt til kl 12:00.
  • 28.07.2014 kl.13.06: Vi opplever for tiden ustabilitet i våre Lync systemer og jobber med saken.
  • 27.01.2014 kl.09.00: Vi opplever problemer med Telenors nett.
  • 07.10.2013 kl.15.00: Vi opplever problemer med Telenor IPT. Feilen ligger hos Telenor, og vi venter på rettetid.
  • 16.05.2013 kl.10.30: Vi opplever en kritisk feil på våre servere som gjør at vi må foreta en omstart av systemene. Rettetid er forventet til 1 time fra nå. Feilen er rettet kl 11.00!
  • 05.04.2013 kl.08.00: Vi opplever problemer med å sette over samtaler til mobiler. Vi jobber med å analysere problemet.
  • 13.02.2013 kl.23.00: Feil i Exchange, og i backup-programvaren førte til problemer i dag. Feil er nå rettet, og tiltak iverksatt for unngå lignende situasjoner.
  • 13.02.2013 kl.08.00: Vi opplever at Exchange server er ute av drift. Det jobbes med feilretting.
  • 28.01.2013 kl.11.00: Vi opplever at enkelte har problemer med å logge inn på Lync etter helgens oppgraderinger. Dette kan skyldes at din Lync-klient ikke er oppdatert. Du kan kontakte oss for bistand, eller selv forsøke å oppdatere ved å laste ned denne filen for 64-biteller denne filen for 32-bit.
  • 26.01.2013 kl.12.00: Flytting til nytt datasenter og migrering til Lync 2013 er utført. Alle systemer OK.
  • 25.01.2013 kl.17.00: Planlagt driftsstans: Vi oppgraderer og flytter våre serversystemer til et nytt datasenter. Det er planlagt at alle tjenester kjører som normalt innen kl. 00:00 natt til lørdag. Vi ber allikevel om forståelse for at arbeidet er omfattende og involverer flere eksterne parter, slik at driftsstansen kan vare noe lenger ved uforutsette hendelser.
  • 07.01.2013 kl.10.00: Feilen skal nå være rettet.
  • 04.01.2013 kl.10.30: Vi opplever i øyeblikket at PSTN ikke fungerer som det skal. Feilretting pågår.
Powered by SuperOffice