=
Topp Produser  
Search

Flytting av program og data til ny pc eller plassering

Sist endret 2022-01-12
Stem her
  -  

Spørsmål

Hvordan flyttes program og data til ny pc eller ny plassering


Svar

Ved å gå til Hjelp-Om i Produser kan man se plassering av dagens installasjon. Programfiler og datafiler skal ligge på to forskjellige plasseringer.

 

Kopier disse to mappene for programfiler og datafiler til ny pc eller ny plassering.

NB: Vi anbefaler at du ikke legger datafilene under c:\programfiler da Windows som standard gir begrensede rettigheter i den katalogen slik at du ikke får kjørt programmet uten å endre på rettighetene. Legg datakatalogen heller et anne sted, feks c:\produserdata.

I mappen for programfiler ser du om det ligger en fil som heter datapath.ini.

 

Hvis den eksisterer: Dobbeltklikk på filen for å åpne den i Notisblokk.
Den inneholder en linje som er plasseringen der datafilene lå tidligere, feks c:\produser\data. Endre dette til ny plassering.
Lukk og lagre.

Hvis den ikke eksisterer:
Åpne Notisblokk
Legg inn en linje som er ny plassering av datafiler, feks f:\produser\data
Velg Fil - Lagre, velg katalogen der du har programfilene
På filnavn angir du datapath.ini
NB: Det er viktig at du på filtype endrer til "Alle filer", hvis ikke vil Notisblokk legge til .txt som filtype og da vil det ikke fungere.

 

Høyreklikk på produser.exe filen i programkatalogen og velg Send til - Skrivebord. Du får da en snarvei på skrivebordet til Produser på den nye plasseringen. Slett evt gammel snarvei.
Dersom det er på en server og det er flere brukere er det tilstrekkelig at de andre brukerne får opprettet snarveien.

 

Start Produser, man skal nå kunne logge seg inn som før.

 

Det er noen steder der det er lagret sti/plassering inne i programmet som må endres.
- Velg System - Sikkerhetskopiering - Katalog for harddiskkopier. Denne må endres til ny plassering. 
     Ta gjerne en sikkerhetskopi av et system for å sjekke at dette er korrekt etter endring og at man ikke får noen feilmeldinger.
- Velg System - Logo på utskrifter. Sjekk at disse plasseringene fortsatt stemmer (hvis de er angitt)

 

Dersom du etter flytting også ønsker å oppgradere Produser finner du veiledning for det her: Oppgradering av Produser

 

 

Powered by SuperOffice