=
Stikkord: Dynamics 

Oppsett mot MS Dynamics

Sist endret 2022-05-25
Stem her
  -  

Spørsmål

Hvordan gjøres oppsett mot Microsoft Dynamics


Svar

For at MS Dynamics integrasjon skal fungere, må integrasjonen være bestilt av Nettsoft.

Viktig å vite

For at integrasjonen med Dynamics skal fungere må:

  1. Telefonnummeret (mobil/Teams/IP) du har registrert i SmartCall være medlem av bedriftsnettet, og ditt personlige bedriftsnett passord må være korrekt (Se Innstillinger - Mobil integrasjon - Test om passord er korrekt)
  2. For Telenor MBN: Dersom telefonnummeret er medlem av bedriftens ringekøer, f.eks. sentralbord eller kundeservice, er det viktig at kønummeret er registrert under "Kønummer og prefix/suffix for at SmartCall skal forstå de 14 siffrede innkommende telefonnummer som kommer fra et kø-anrop (Se Innstillinger - Mobil integrasjon - Kønummer...) Kontakt operatør for å få oppgitt kø-prefix/suffix nr.
  3. For å kunne ringe fra Dynamics (og alle andre programmer på din PC) er det viktig at du har tilpasset funksjonen "Klikk for å ringe" og Klikk for å ringe med hurtigtast".
  4. For at Dynamics åpning av kontaktkort ved innkommende samtaler skal fungere må du være innlogget i Dynamics i din nettleser.

Tilpasning av funksjoner for oppslag i Dynamics

Som standard må du ved innkommende telefonsamtaler klikke på Dynamics ikonet i SmartCall oppslagsvinduet, for å åpne personkortet i Dynamics.

Oppsett av Dynamics innstillinger i SmartCall finner du i SmartCall innstillinger - CRM integrasjon:

  • Klikk på SmartCall ikonet (ved klokken på skjermen)
  • Velg Innstillinger
  • Velg fanen CRM integrasjon
  • Velg «MS Dynamics»
  • Gjør eventuelle valg for innkommende og utgående samtaler (standard er Manuelt oppslag/klikk på ikon i SmartCall oppslagsvindu)
  • Legg inn "Org URI", feks https://dittfirma.crm4.dynamics.com
  • Legg inn "Web App Id", dette er den Guid’en som vises i nettleseren når man er inne i Dynamics som appid, se eksempel markert i gult her:

  • Legg inn brukernavn og passord
  • Angi format på fasttelefon og mobiltelefon samt landskode. Dette er viktig for at SmartCall skal kunne søke opp korrekt kontakt. Det er også viktig at alle nummer lagres ihht dette formatet uten variasjoner.
  • Trykk OK for å lagre – SmartCall starter på nytt

Vi gjør oppmerksom på at vi tilbyr spesialtilpasninger av oppslag mot Dynamics, f.eks. dersom du ønsker at SmartCall oppslagsvindu skal presentere informasjon om kundekontakt, kundestatus, kategori, saker mv. Ta kontakt for informasjon. 

Powered by SuperOffice